De werkkamer: prettig werken

Ieder ruim huis, met veel kamers, heeft tegenwoordig wel een werkkamer. Geboren uit pure noodzaak, voor de ZZP’er aan huis, of geboren uit luxe, de werknemer die af en toe ook een dagje thuis mag werken. Verschillende oorzaken, maar de uitwerking is hetzelfde: er moet gewerkt worden, of je nu wil of niet er is soms geen ontspannen aan. Op het werk niet, maar soms ook thuis niet. Het helpt daarbij ontzettend als je een werkkamer hebt waarin het prettig vertoeven is en waarin je dus relatief ‘graag’ bent. Vanuit huis werken is misschien niet altijd even leuk, maar als je dat in een kamer kan doen die je mooi vindt wordt het allemaal al wat draaglijker.

 

Hoe in te richten

 

De grote vraag hier is dus: hoe richt je je werkkamer sfeervol in? Uiteraard verschilt dat per persoon. Niet iedereen houdt van zakjes lavendel, zoals Thierry Baudet dat wel doet. Maar het geeft hem wel de rust en vooral de inspiratie en motivatie om weer door te gaan. En dat is wel waar het om gaat natuurlijk, de inrichting van de werkkamer moet wel zo ingericht zijn dat het bijdraagt aan motivatie, inspiratie, plezier en prestatie. Populaire dingen in een werkkamer wat bijdraagt aan een sfeervol interieur zijn lavendelzakjes (nee, even serieus), schilderijen, portretten van de kinderen, een plek met uitzicht op het raam en wellicht iets persoonlijks (zoals een spreuk of attribuut van iemand die je als voorbeeld beschouwd). De gedachte die je bij het inrichten van je werkkamer altijd moet hebben, is: inspireert het mij, vind ik het leuk en zorgt het ervoor dat ik graag op de werkkamer ben? Dit alles met als doel: zit je er even doorheen, kijk dan even rond in je kamer en realiseer je dat je het zo slecht nog niet hebt. Denk hierbij ook aan de randzaken – maar daarom niet minder belangrijk – een goede temperatuur en een goede WiFi verbinding.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *